Hoogtepunt - Reisverslag uit Cusco, Peru van Erwin en Marjolein - WaarBenJij.nu Hoogtepunt - Reisverslag uit Cusco, Peru van Erwin en Marjolein - WaarBenJij.nu

Hoogtepunt

Door: Marjolein en Erwin

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Marjolein

06 Augustus 2007 | Peru, Cusco

Hola vanuit Cusco in Peru op 3500 meter!

De tweede week Brazilie verliep iets anders dan gepland. Van het bruin worden is niets terecht gekomen want het regende de hele tijd. Gelukkig zijn de samba barretjes altijd open dus hebben we ons ’s avonds goed vermaakt. We zijn wat eerder naar Sao Paulo gegaan. Een gigantische stad zonder veel bezienswaardigheden, maar genoeg voor twee dagen.

Vorige week zondag naar Peru gevlogen, naar Cusco. Heel anders dan Brazilie en eindelijk een taal die we kunnen verstaan. Portugees was echt abracadabra. Cusco is een kleurrijke oude koloniale stad met veel grote pleinen en kathedralen. Wel heel erg toeristisch, maar daardoor veel leuke restaurantjes en winkeltjes. We slapen op een heuvel met een prachtig uitzicht over de stad. De eerste paar dagen hebben we flink last gehad van de hoogte; misselijk en hoofdpijn, maar nu zijn we geaclimatiseerd. Jeroen is woensdag aangekomen en voor hem gold hetzelfde.

Overdag is het schitterend weer, een graadje of 20 en een strak blauwe lucht! Echt heerlijk, tot een uur of 4.... Dan knalt de temperatuur omlaag tot uiteindelijk ergens rond het vriespunt. Aangezien ze hier geen verwarming kennen slapen we in een slaapzak met 3 dekens en .... een kruik.

Het hoogtepunt van Peru is Machu Picchu EN TERECHT! Machu Picchu is vorige maand uitgeroepen tot een van de 7 nieuwe wereldwonderen, de 2e al van deze reis! Deze oude Inca-stad ligt midden tussen hoge bergen op een rotspunt in de middle of nowhere. Om 4.55u opgestaan om de eerste zonnestralen te zien en de grootste massa toeristen voor te zijn. Er is bijna niets bekend over de ruines omdat de Inca’s geen schrift hadden (en uitgemoord zijn door de Spanjaarden), maar ze moeten heel ontwikkeld zijn geweest, gezien de bouwmethoden en astronomische kennis.

Uiteraard weer naar een voetbalwedstrijd geweest, dit keer Cienciano. Totaal andere beleving dan in Brazilie, beetje mat en een bedroevend niveau. Het ticketoffice konden we niet vinden (zie foto).

Vandaag was Marjolein d’r eerste werkdag! ’s ochtends Spaanse les en ’s middags naar Pasa la Voz. Een super entousiaste eerste dag, maar daarover later meer. Morgen gaat Erwin met Jeroen richting Bolivia en zal over ongeveer een maand weer terug zijn in Cusco.

Hasta luego!

De site van Pasa la Voz is:

Hier kan je zien hoe het er aan toe gaat bij Pasa la Voz. Bekijk deze aflevering van Llink:

• 07 Augustus 2007 - 06:47

Maartje:

Wat een mooie foto's!! Ziet er super uit!! Hier in amsterdam is het weer grijs...beetje jammer....;-) Afgelopen weekend wel erg lekker geweest, eindelijk de zon!
    geniet ervan en Mar heel veel succes met je nieuwe baan!! ;-)
    xx maart

• 07 Augustus 2007 - 06:54

Petra:

Prachtige foto's! Maar, is die lama echt op de klassieke foto?

Liefs,
    Petra

• 07 Augustus 2007 - 07:40

Lucas:

Yeeeha! Machu Picchu rules!
    Marjolein: succes!
    Erwin & Jeroen: Travel safe!

Plezier,

Lucas

• 07 Augustus 2007 - 10:12

Inger:

Hej marjolein! Heel veel plezier en succes met je nieuwe baan, ben benieuwd wat je nou precies doet, maar dat lees ik binnenkort wel :-). Liefs, Inger.

• 08 Augustus 2007 - 06:40

Marieke:

Wow, wat ziet het er weer gaaf uit en je schrijft echt weer erg leuk! Super gaaf om te lezen en jullie te volgen. Geniet van je vrijwilligerswerk en Erwin, have fun in Bolivia!
    Marieke

• 08 Augustus 2007 - 07:20

Roos:

Leintje en Erwin, wat een gave foto's en super verhalen! En hier mis je natuurlijk helemaal niets. Ik ga over 3 weken al weer naar school, spannend! Maar eerst nog een weekje vakantie. Lein, ik kan mijn creatie niet laten zien helaas, mijn fototoestel is stuk! Veel succes met alles en veel liefs XX

• 08 Augustus 2007 - 11:50

Marloes:

Hoi! Ik heb de site eindelijk gevonden! Mooie foto's weer. Ik ben erg benieuwd hoe Marjoleins werk zal zijn.
    Groets, Marloes

• 08 Augustus 2007 - 13:21

Jeanine En Adrien:

Leuke temperatuur verschillen. Succes in Cusco. Jeroen en Erwin goede reis.

• 11 Augustus 2007 - 09:56

Helma En Kees:

Een goede reis toegewenst voor Erwin en jeroen en Marjolein veel succes en plezier bij werk en studie.

• 11 Augustus 2007 - 21:28

Helen:

Hee! Wat leuk een bericht van jullie :) Als het goed is zijn jullie dus nu ook in La Paz, wat een chaos heh! Maar wel heerlijk goedkoop warme kleren kopen..zullen we nodig hebben over een paar dagen haha! Heel veel plezier jullie ook de komende weken! En wie weet komen we elkaar nog tegen!
    Groetjes Helen

• 11 Augustus 2007 - 21:29

Helen:

PS Andries heeft idd een goede foto gemaakt van jullie...is er een om in te plakken :)

• 12 Augustus 2007 - 09:33

Dorien:

Ha Marjolein!
    Dat ziet er weer erg goed uit zeg, wat een mooie foto's! En hoe bevalt je nieuwe job? Ben benieuwd! Hier gaat prima... en ik heb goed nieuws: ik heb de baan gekregen in A'dam! Yeah! Groetjes!

• 13 Augustus 2007 - 12:30

Priscilla:

Hoi Marjolein en Erwin!

Klinkt erg gaaf! Een hoop verschillen in temperatuur en in hoogte begrijp ik. Maar de foto's zijn geweldig.
    Hoe gaat het met de Spaanse lessen? Ik ga vandaag naar level 3 (van de 8)... ben benieuwd. Haha.
    Veel plezier deze week!

Kus

Priscilla

• 14 Augustus 2007 - 13:30

Liesbeth Lerg*ner:

Hey Marjolein,
    Welk volgende wereldwonder staat op jullie lijstje?
    x Lies

• 15 Augustus 2007 - 11:10

Hoogtjes:

Ziet er allemaal goed uit jongens, veel plezier, pas op elkaar,
    Liefs uit Breda

• 17 Augustus 2007 - 08:04

Rita:

Hoop dat alles goed is met Marjolein in Peru.Vandaag op teletekst 80.000 daklozen.Gaat het spaans goed, Marjolein?
    Groetjes, de Hoogtjes

• 18 Augustus 2007 - 15:17

Marjolein:

Hallo allemaal,

Met mij is alles goed hoor. Hier in Cusco hebben we de aardbeving wel gevoeld, maar heel licht. Ik heb het hier heel erg naar mijn zin. Volgende week zal ik een update schrijven.

Liefs Marjolein

• 22 Augustus 2007 - 10:32

Marielle:

Hee Marjolein,

Kwam via hyves op je site terecht! Wat fantastisch dat jullie deze reis aan het maken zijn!!! Leuk is Cuzco he!? heb er zelf ook 4 weken gezeten voor Spaanse les, vond het erg leuk! heel erg veel plezier en geluk op jullie reis!

Liefs marielle (van van Puffels ;-))

• 25 Augustus 2007 - 17:26

Jorden*:

Heyy!

Alles goed gegaan met reizen tot nu toe?
    zo, de foto's zien er weer prachtig uit zeg! vooral hoog in de bergen.. ook van de eennalaatste update!

Morgen eerste schooldag, te A'dam:).

Veel plezier nog jullie!

Groetjes, je A'damse neefje:)