Bye bye Cusco - Reisverslag uit Cusco, Peru van Erwin en Marjolein - WaarBenJij.nu Bye bye Cusco - Reisverslag uit Cusco, Peru van Erwin en Marjolein - WaarBenJij.nu

Bye bye Cusco

Door: Marjolein en Erwin

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Marjolein

01 Oktober 2007 | Peru, Cusco

Hola again,

Onze tijd in Cusco zit erop. Een heerlijk afsluitend weekend gehad in Cusco. Sjiek gegeten (bedankt Liesbeth!), decadent gelucht, tot laat uitgegaan en genoten van het stralende weer. Morgen richting Buenos Aires e.o. waar we 10 dagen blijven.

Arequipa was de plek waar we elkaar een maand geleden weer zagen. Leuke levendige stad met een heerlijk klimaat en een schitterende omgeving met hoge vulkanen. Vanuit Arequipa naar de Colca Canyon gegaan. Volgens de Peruanen een van de diepste canyons ter wereld, meer dan 3000m, maar dan rekenen ze wel vanaf de hoogste kant. Desaltniettemin is het ook vanaf de lage kant (1600m) schitterend, zeker omdat er in de canyon gigantische condors vliegen. We hebben er redelijk wat gezien en af en toe gaven ze een showtje boven ons hoofd. Met de zondagnachtbus terug naar Cusco zodat Marjolein rechtstreeks door kon naar haar werk.

Marjolein heeft een supermaand gehad bij Pasa la Voz. De workshops waren een succes en de websites zijn af! Vanaf dinsdag kunnen jullie kijken op de nieuwe site http://www.pasalavoz.nl. En het is ook nog gelukt om een filmpje te maken over een jongen van Pasa la Voz die op de begraafplaats werkt. Als het goed is, wordt dat op 30 november uitgezonden bij het Schooltv-weekjournaal! Het was best zwaar om na twee maanden afscheid te nemen van geweldige collega’s en lieve Peruaanse kinderen.

De begraafplaats is overigens een bijzondere plek. De kisten worden gestapeld en diep in muren geschoven zodat er een kleine ruimte aan de voorkant is. Zo is er plaats voor bijvoorbeeld bloemen en religieuze uitingen, maar ook voor hele miniatuur cafe’s inclusief bierfessen, allemaal spullen van de favoriete voetbalclub etc.

Graag hadden we vertelt over Erwins 3 daagse raftingtocht, de trekking naar Choquequirau, mountainbiken door de heilige vallei en het vele feesten in Cusco. Echter... als je een maaginfectie oploopt, aan de antibiotica moet, deze antibiotica in Europa verboden troep blijkt te zijn én je verkeerde instructies krijgt, je daardoor wederom ziek wordt en zo 12 dagen verspeeld: dan blijft er weinig tijd over voor leuke dingen. Ook was het semi-regenseizoen twee maanden te vroeg en hebben we helaas voornamelijk Nederlands weer gehad. Kortom deze weken verliepen niet helemaal volgens planning.

Toch nog regelmatig uitgeweest in de toeristische discotheken, waar het barst van de ”bridgero’s”. Een goeie bridgero kan rondkomen van het versieren en financieel uitkleden van toeristen. Andere proberen een enkeltje naar het westen voor elkaar te krijgen. Bizar hoeveel (vooral meiden) er instinken en smoorverliefd worden op de gladjakkers die 10-tallen westerse vriendinnen hebben. “ de mijne is echt anders....” haha.

Gisteren nog een van de vele ruines rondom Cusco bekeken en cuy (cavia) gegeten! Een echte delicatesse hier. Smaakt best goed, maar het is een gepruts om die kleine stukjes vlees los te wrikken. Op naar de echte steaks in Argentinie!!

Hasta luego

• 01 Oktober 2007 - 07:30

Roos:

Oh wat een gave verhalen en foto's weer. Lein, super dat je project zo geslaagd was en cool van dat filmpje!!! Hoe is jullie spaans nu? Hier mis je niks, het is herfst geworden, koud en donker. hmmmm. tot snel weer. xxx roos.

• 01 Oktober 2007 - 07:55

Liesbeth:

Kga zeker kijken 30 november!
    Lies

• 01 Oktober 2007 - 08:56

Petra:

Mooie reis!
    XXX

• 01 Oktober 2007 - 09:37

Caroliene:

Prachtige mozaieken en geweldig dat je dat hebt kunnen doen. We genieten van jullie verhalen en foto's, hoewel ik de caviafoto maar niet aan Floortje en Nique laat zien. :-D
    Goede reis en liefs van ons allemaal.

• 01 Oktober 2007 - 14:35

Giselle:

Wat een PRACHTIGE avontuurlijke en leerzame trip zeg, ik kan me de heimwee gevoelens wel voorstellen als je het zo naar je zin hebt gehad in Cusco. Voor nu heel veel succes in Buenos Aires. Zoeken jullie ook uit waar Maxima heeft gewoond en waar de B&B serie is opgenomen van Julia's Tango???

Groetjes en heel veel plezier!
    Giselle

• 01 Oktober 2007 - 14:45

Jeanine En Adrien:

Mooie foto's. Fijn dat het voor Marjolein een supermaand was. Erwin is inmiddels weer hersteld, toch? Veel plezier in BA. We zien en lezen wel hoe het jullie daar bevalt. Veel liefs uit Hoevelaken

• 05 Oktober 2007 - 14:41

Inger:

Lieve Marjolein, klinkt allemaal super daar! Gaaf man condors. Jij zit wel in een heel ander land dan ik, tussen de norse russen ;-). Heel veel plezier in argentinie, en maybe see you soon! Kus, Inger.

• 09 Oktober 2007 - 07:17

Elise Latour:

Hey Marjolein,
    Nu pas mijn eerste berichtje op je site. Maar wat een fantastische reis maak jij zeg. En weer als bekend...prachtige foto's. ben wel een beetje jaloers. En heb al gelijk weer zin om zelf ook plannen te maken.
    Nu volg ik een master journalistiek aan de uva. Heel erg leuk en leerzaam.
    Nog een jaartje en dan ook maar eens solliciteren. Mis. komen we elkaar toch nog eens tegen bij Teleac, maar jij nou nog lekker voorlopig niet. Geniet van je reis. Veel plezier.

liefs elise

• 12 Oktober 2007 - 07:51

Jessica:

Ziet er allemaal weer goed uit daar!behalve die cavia....dat jullie dat in je mond hebben durven steken!!;)
    xxxx