Steaks, springen en slurpen - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Erwin en Marjolein - WaarBenJij.nu Steaks, springen en slurpen - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Erwin en Marjolein - WaarBenJij.nu

Steaks, springen en slurpen

Door: Marjolein en Erwin

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Marjolein

18 Oktober 2007 | Argentinië, Buenos Aires

Zeg op de dag dat je gaat vliegen nooit hardop dat het zo fijn is dat je nooit vertragingen of nachtvluchten hebt... Na 6 uur gewacht te hebben op het vliegveld van Lima, bleek dat onze vlucht naar Santiago 12 uur vertraging had en dat we onze aansluitende vlucht naar Buenos Aires (BA) zouden missen. Maar gelukkig regelde LAN een rechtstreekse vlucht naar BA! Wel weer 7 uur wachten en ... een nachtvlucht.

BA was heel erg leuk. Geen wereldberoemde beziens-waardigheden maar heel veel sfeer en leuke wijken, echt Zuid-Europees. Wij sliepen in de artistieke wijk San Telmo waar op zondag op straat Tango wordt gedanst. Uiteraard ook naar de begraafplaats van Recoletta geweest waar Argentijnse beroemdheden in grote praalgraven liggen, o.a. Evita. Verder hebben we door de stad gefietst en was er de museumnacht waarbij er veel live muziek was.

We zijn naar de meest beladen wedstrijd van Zuid Amerika geweest: River Plate - Boca Juniors (van Maradonna). We stonden achter de goal tussen de harde kern! Er werd de hele tijd gezongen en gesprongen, heel wat meer sfeer dan in Nederland. In de rust werden er kranten en linten uitgedeeld die bij het begin van de 2e helft in een keer naar beneden gegooid werden.
Een paar dagen eerder waren we naar Boca – San Lorenzo geweest en de Boca fans zijn nog fanatieker. Het stadion schudde letterlijk op zijn grondvesten. De uitpartij-fans waren helemaal indrukwekkend. In beide wedstrijden 2-0 achter en met een rode kaart, stopten ze niet met springen, zingen en vlaggen zwaaien.

Argentijnen zijn een beetje Italiaans. Ze hebben een ander (zingend) accent dan de buurlanden, staan om 00.00u in de rij voor restaurants om te gaan eten en ze zien er tiptop uit. Het eten en de wijn....HMMMMMM!! Een mini steak is slechts 300 gram.

Uruguay is het land van de stranden, maar daar was het het weer niet voor (12 graden, regen en guur). We zijn dus naar Colonia (Portugees koloniaal dorpje) en Montevideo gegaan. In Uruguay zijn ze verslaafd aan kruidenthee slurpen. Van jong tot oud, modern tot suf loopt met een thermoskan onder de arm en een theebeker met slurptuit in de mond. Heel onhandig bij het betalen in winkels of het staan in een bus.

Sinds een week zijn we in Chili, je merkt hier eigenlijk niet dat je in Zuid Amerika bent. Het is heel modern en alles is goed verzorgd en geregeld. We zijn nu in Valparaiso dat aan de kust tegen heuvels aan ligt. Het is zo steil dat er in het centrum 15 liften zijn om naar de hoger gelegen wijken te komen. Lijkt een beetje op San Francisco met de heuvels en alle gekleurde huizen.

In Vina del Mar, het Cote d`Azur van Chili, hebben we eindelijk een dagje heerlijk op het strand gelegen. Rio, Sao Paulo en de stadions van Argentinie overleven we goed, maar precies op het strand van het veiligste land wordt Erwin`s favoriete broek (met geld en zakmes) onder zijn hoofd vandaan gejat. Balen maar geen drama natuurlijk.

Hoog tijd voor meer stranden, want de mensen schrokken van Marjoleins oogverblindende witte buik. Zaterdag vliegen we naar Paaseiland en 5 dagen later naar Frans Polynesie. We zullen op de eilanden minder internetten vanwege torenhoge prijzen. Maar jullie kunnen ons natuurlijk altijd mailen!!

Tot over 3 weken vanuit Nieuw Zeeland

• 18 Oktober 2007 - 14:02

Door:

ja, dit zijn natuurlijk veel te weinig foto's! Een foto zegt meer dan duizend woorden, dat weten jullie toch?
    Blij dat jullie nog leven en het naar jullie zin hebben. Hebben jullie ook nog ge-tango-danst? Ik moet wel nog een keer de verhalen wat aandachtiger doorlezen, want zo op het werk gaat dat slecht. Veel plezier alvast op de Paaseilanden
    en kom dan maar weer eens terug. Het duurt nu lang genoeg!!

• 18 Oktober 2007 - 14:22

Door:

Sorry, ik was te snel; lekker veel foto's. En dat voetballen ziet er wel gezellig uit inderdaad. Zo kan het dus ook...

• 18 Oktober 2007 - 14:54

Liesbeth L:

Volgens mij zijn er weinig weblogs met zoveel verschillende landenvlaggetjes bij de berichten als jullie!!!
    Groetjes en geniet van al het moois!
    Liesbeth

• 18 Oktober 2007 - 15:55

Dymphy:

Hoi wat een prachtige reis
    Dus ook beroofd Ingeborg zit in Brazilië.daar hebben ze haar handtas gestolen in een bar Pinpas,rijbewijs en fototoestel kwijt enz.
    Ik zie een foto met Havaiana slippers
    Linne heeft precies dezelfde Die had Ingeborg de vorige keer mee genomen
    Heel leuk die kleine slippertjes
    Ook hele moderne gebouwen,moderne dan hier De contrasten zijn zeker erg groot
    De steden met het platte land.
    Ik wens jullie nog een behouden reis
    tot schtijfs
    H.G.Dymphy

• 18 Oktober 2007 - 17:14

Jeanine En Adrien:

Brazilië, Argentinië, Uruguay en Chili, zo wat heel Zuid Amerika komt met mooie foto's bij ons in de huiskamer. We zien al uit naar de volgende up-date. Maar nu eerst eiland hoppen. Goede reis en neem het leven daar maar goed in je op. Liefs van ons.

• 18 Oktober 2007 - 19:29

Jacinta:

Ga door met genieten en ons erin te delen!
    Ik was echt benieuwd naar jullie reisverhalen. Veel plezier op de eilanden!

• 18 Oktober 2007 - 20:42

Bien:

En waar is nu die foto van Marjoleins witte buik?

• 18 Oktober 2007 - 20:44

Helma En Kees:

Mooie foto's en verhalen! Erg leuk om die voetbalwedstrijden daar te bezoeken. Een hele belevenis! Veel plezier nog en gezond blijven!

• 19 Oktober 2007 - 09:11

Petra:

Ik heb deze vakantie 'Ines, vrouw van mijn hart' van Isabel Allende voorgelezen aan Willem tijdens het autorijden en ik ben nu erg nieuwsgierig geworden naar Chili. Ik ben benieuwd naar de foto's!

Veel liefs uit Namibie!

• 20 Oktober 2007 - 04:22

Inger:

Klinkt goed allemaal.. Wel balen van Erwins broek + inhoud, terug naar het ho(s)tel in zwembroek ;-)? Leuk dat jullie 't zo leuk hebben! Hier in China ook alles top. Over 3 weken in NZ? Dan zit ik al in Australie, komen we toch al een beetje bij elkaar in de buurt. Leuke foto's ook! Geniet ervan! Liefs.

• 20 Oktober 2007 - 18:33

Salomé:

Heej Erwin! Super hé, die verhalen en foto's!!! Dan kom je nog eens ergens... Ik ben net terug van een weekje frankrijk, maar dat was ook erg leuk ;) :D
    Groetjes!! Salomé

• 22 Oktober 2007 - 14:58

Roelof En Marian:

Hoi Erwin en Marjolien,
    Erwin van je ouders kregen wij de rapportage's en de foto's. Wat spannend allemaal. Laat je niet weer beroven!!!
    NZ is erg mooi, Noord en Zuid Eiland zijn verschillend en afwisselend qua natuur.
    Veel plezier en doe voorzichtig.

Groetjes Marian en Roelof

• 26 Oktober 2007 - 17:15

Heidi:

Ohw Marjolein! De salamander-spiegel is echt mooooooi! Dankjwel :-)

• 31 Oktober 2007 - 08:26

Stefan S (België):

Hoi Erwin,
    Alles loopt lekker zie ik
    We genieten hier op kantoor ook een beetje mee van je reis
    Blijf ons nog veel leuke foto's sturen zodat we ook een klein beetje op wereldreis zijn (virtueel dan toch)
    Je vergeet niet vanuit Paaseiland 1 klein kaartje te sturen naar mijn dochter
    Anouk
    Hopelijk heb je nog ergens het adres
    Groeten uit België
    Stefan (ex-collega)

• 31 Oktober 2007 - 16:14

Maartje:

Mooie foto's, wat een heerlijke reis!! We hebben net geboekt naar Thailand van 8 februari tot 1 maart, zijn jullie er dan ook? (hoorde zoiets van Lau ;-)
    gr Maart